Blog: aminozuren.

Waarom iedereen aminozuren zou moeten aanvullen.

Bepaalde factoren zorgen voor een hoger verbruik van aminozuren zoals een operatie, dieet, eenzijdig voedingspatroon, snelle groei of zware sportbeoefening, stress, trauma, ouder worden of je eet vegetarische/ veganistische. 

Dierlijke eiwitten leveren over het algemeen de meeste aminozuren. Bij plantaardige eiwitten ontbreekt er vaak één of meer. Hierdoor moet je dus veel meer variatie in je voedingspatroon aanbrengen om álle aminozuren binnen te krijgen. 


Een hele groep aminozuren wordt namelijk niet door het lichaam zelf aangemaakt en is een uitgebalanceerde voedingswijze of aanvulling gewenst. Ouder worden heeft invloed op opname en aanmaak van aminozuren. De eigen aanmaak en opname van aminozuren verminderd na ons 35 ste levensjaar, dat is een natuurlijk verloop.  De eiwitbehoefte neemt toe maar in het dagelijkse nemen blijkt dat de eiwitinname juist daalt. 


Welke aminozuren zijn nou het beste?  

Voor alle voedingssupplementen geldt dat de biologische beschikbaarheid belangrijk is om op te focussen bij  je aankoop. Dit geldt ook voor aminozuren, daarom werk ik alleen met de best opneembare vorm. Bovendien bevat het een hogere dosering van werkzame stoffen dan reguliere huismerken en B-merken.  

Geef je lichaam dat wat nodig is in de juiste verhouding  en wat PUUR is.  


Heb jij een specifieke vraag over de werking van Aminozuren en of het jou zou kunnen helpen bij jou klacht(en) stuur dan een mail naar praktijkoib@gmail.com



E-mailen
Bellen
Map
Info
Instagram